piątek, 11 grudnia 2015

Published 16:19 by with 3 comments

Pikantna zupa z czerwonej soczewicy

Święta się zbliżają, czuje się to już nawet w powietrzu. Wszędzie pojawiają się kolejne przyozdobione choinki. Dziś zaobserwowaliśmy w drodze do domu z angielskiego z Żywiołem kolejne dwie. Pojawia się też masa targów świątecznych w najróżniejszych miejscach. U nas stanie też (tradycyjnie już w mieście) żywa szopka. A ja, cóż... też mam dużo pracy... ostatnio wieczorami testuję przepisy na pierogi bezglutenowe, na które dostałam duże zamówienie ze sklepu Magia Zdrowia z którym współpracuję... A jeszcze kartki nie przygotowane. Znowu skończy się z nimi jak rok temu - dopiero po świętach zostaną wysłane.

A już jutro w Atutach będę się szkolić kulinarno-artystycznie, czego efekty być może zobaczycie niedługo na blogu. Pomysł mój, który dojrzewał w mojej głowie w sumie już 4 lata (tyle ma Żywioł i tyle samo czasu ten pomysł rósł we mnie, aż w końcu postanowiłam coś z nim zrobić, w sumie jeszcze przed moim zwolnieniem z pracy).




Składniki:
  • 2 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • mała papryczka chili
  • 2 łyżki masła
  • po łyżeczce kuminu, zmielonej kolendry i startego korzenia imbiru
  • po szczypcie gałki muszkatołowej i zmielonego cynamonu
  • po 1/2 łyżeczki zmielonych goździków i kardamonu
  • szklanka czerwonej soczewicy
  • 5 szklanek bulionu warzywnego
  • 150g szpinaku (jak ktoś lubi można więcej)
  • 150ml jogurtu
  • 100ml kwaśnej śmietany
  • sól
  • pieprz
  • natka kolendry
  1.  Cebule i czosnek obrać, posiekać. Papryczkę oczyścić z pestek, posiekać.
  2. W rondlu z dużym dnem rozgrzać masło, wrzucić cebulę, czosnek, chili, kumin, kolendrę, imbir, gałkę muszkatołową, cynamon, goździki oraz kardamon i podsmażyć, stale mieszając około 5 minut. 
  3. Dodać soczewicę i mieszać kolejne 5 minut. Zalać gorącym bulionem. Doprowadzić do wrzenia i gotować na małym ogniu 30 minut, aż soczewica zmięknie.
  4. Wrzucić pokrojony szpinak, wymieszać i gotować 1 minutę. Zdjąć z ognia. Dodać jogurt i śmietanę, przyprawić solą i pieprzem. Podawać z kolendrą.
Smacznego.
      edit

3 komentarze:

  1. ciekawa zupa, myślę że by mi posmakowała :)
    Zapraszam do mnie : )

    OdpowiedzUsuń
  2. dzisiaj na kolację robię zupę z czerwonej soczewicy, może spróbuję Twoje przepisu :)

    OdpowiedzUsuń