niedziela, 18 czerwca 2017

Published 15:25 by with 0 comment

Zielony detoks - recenzja książki

Całkiem niedawno w moje ręce trafiła książką Zbigniewa T. Nowaka pod tytułem "Zielony detoks". Zainteresowała mnie szczególnie, że  ciekawią mnie (być może mam to po swojej mamie) wszystkie naturalne metody wspomagania, czy raczej leczenia organizmu.

Książka opisuje 25 roślin leczniczych, niektórych egzotycznych, a część tak pospolitych i używanych na co dzień w naszej kuchni, że może nawet już nie pamiętamy, że mają one działanie pro zdrowotne.

A więc mamy tu opisy:

  • aronii czarnoowocowej
  • bakopa drobnolistnej
  • borówki czernicy (czarnej jagody)
  • czosnku pospolitego
  • cebuli zwyczajnej
  • cytryńca chińskiego
  • głogu jedno i dwuszyjkowego
  • porzeczki czarnej
  • róży dzikiej i pomarszczonej
  • różenieca górskiego
  • rokitnika zwyczajnego
  • winorośli właściwej
  • wąkroty azjatyckiej
  • tarczycy bajkalskiej
  • żen-szenia prawdziwego
  • żurawiny błotnej i amerykańskiej
Książka nie różniłaby się od innych gdyby zawierała jedynie same opisy wyżej wymienionych roślin. Każdy rozdział zawiera również historie, jak na przeciągu dziesięcioleci człowiek wykorzystywał te rośliny do samoleczenia i jak z tej wiedzy możemy korzystać dziś. 

Zbigniew T. Nowak podaje genialnie proste receptury soków, naparów, nalewek, do stworzenia których nie potrzebna jest żadna tajemna wiedza.

Książka jest do kupienia tutaj.









      edit

0 komentarze:

Prześlij komentarz