środa, 25 listopada 2015

Published 13:00 by with 3 comments

Sałatka z ciecierzycy z chlebkiem pita

Wielkimi krokami zbliżają się Święta, szał zakupów trwa i o ile Żywiołowi nie mam problemu ze znalezieniem prezentu ( a raczej mam problem z wybraniem wśród tego co mi się podoba) to dla Młodego nie mam prawie nic. Czemu tak jest, że dla dzieci między pierwszym a drugim rokiem życia do kupienia jest samo grające badziewie... często jeszcze bez możliwości wyłączenia czy ściszenia (Żywioł dostał kiedyś takiego żółwia z horroru co to sam się włączał jak tylko przechodziłeś obok, zawsze w najmniej odpowiednim momencie i oczywiście przycisku wyłączenia było w nim brak). Także siedzę i dumam i wycinam liście ostrokrzewu do kalendarza adwentowego. A. się śmieje, że zawsze sobie wynajdę jakąś robotę... a dom dalej nie posprzątany :] A Wy, czy też tworzycie kalendarze adwentowe? Może macie jakieś ciekawe inspiracje? A może korzystacie z kupnych (z reguł czekoladowych)? Ja za kupnymi nie przepadam właśnie ze względu na zawartość i dlatego też siedzę teraz i dziergam... :) A by z sił nie opaść ciecierzyca w postaci sałatki...




Składniki:
  • 4 chlebki pita
  • 40 dag ciecierzycy namoczonej dzień wcześniej i ugotowanej
  • 1/2 ogórka
  • 4 pomidory
  • 6 cebulek dymek lub jedna duża cebula cukrowa
  • 5 dag czarnych oliwek
  • 1/2 pęczka świeżej mięty
  • 2 łyżki oliwy
  • łyżka octu balsamicznego
  • sól, pieprz
  • łyżka świeżej mięty
  1. Chlebki pita opiec w opiekaczu na chrupko i połamać na małe kawałki.
  2. Ogórek umyć, pokroić w kostkę. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, usunąć pestki i pokroić w kostkę. Dymki drobno posiekać.
  3. Do salaterki włożyć ciecierzycę, ogórek, pomidory, cebule, oliwki i posiekaną miętę. Oliwę utrzeć z octem balsamicznym, solą i pieprzem na gładki sos. Skropić warzywa i wymieszać. 
  4. Tuż przez podaniem dodać kawałki pity. Podawać udekorowaną listkami mięty.
Smacznego.
      edit

3 komentarze:

  1. Idealna, kocham cieciorkę całym serduszkiem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również uwielbiam cieciorkę i cieszę się strasznie, że to ulubiony strączkowiec mojego Żywioła

      Usuń
  2. Dla mnie sałatka idealna, szczególnie, że ciecierzyca to niemal podstawa mojego wyżywienia :D

    OdpowiedzUsuń