piątek, 25 listopada 2016

Published 16:50 by with 7 comments

Bezcukrowe ciasteczka orkiszowe z kajmakiem

Kolejny tydzień za nami. Ten wyjątkowo minął mi w biegu - z jednych zajęć na kolejne, z jednego spotkania na następne... ale cieszę się, że już piątek, piąteczek, piątunio jak mawiają co poniektórzy. Jutro jeszcze wybieram się na warsztaty kartkowe :) W końcu doczekałam się by ktoś "znany" w kręgu przyjechał do Białegostoku. Zawsze pod tym względem zazdrosnym okiem patrzyłam na Warszawę, gdzie praktycznie co weekend można znaleźć ciekawe zajęcia zarówno dla siebie jak i dla dzieciaków (organizowane chociażby przez sieć Empik). A u nas posucha. Dzisiaj z dzieciakami w Akacji robiliśmy własny kalendarz adwentowy. Przyniosłyśmy z Olą moje stare, dawno nie używane "zabawki" - jeszcze z czasów tworzenia przeze mnie kartek, pocztówek i albumów (wciąż się łudzę, że jeszcze kiedyś do tego wrócę :)  na razie powoli zasyssa mnie jeszcze bullet journal i pattern design... ) W każdym bądź razie zabawy było co nie miara... (sprzątania zresztą także).

A moja propozycja na dziś to bezcukrowe ciastka na mące z orkiszu. Można je scharakteryzować w trzech słowach: łatwe, proste, szybkie. W oryginale zamiast kajmaku była konfitura śliwkowa (może być również porzeczkowa), ale, że została nam 1/3 puszki kajmaku w lodówce (po ciastkach, które dostarczam do Magii Zdrowia) to trzeba było ją jakoś spożytkować (niekoniecznie po prostu wylizując puszkę palcami :)).




Składniki:

  • 100g masła
  • 200g (domowej) konfitury ze śliwek lub musu gruszkowego
  • 200g mąki orkiszowej z pełnoziarnistej
  • 2 łyżeczki soku jabłkowego lub pomarańczowego
  • skórka otarta z pomarańczy (ja używam takiej wysuszonej z pomarańczy ekologicznych, które zamawiamy co roku na jesieni z inCampanii, a później zmielonej na proszek)
  • kajmak lub kwaskowata konfitura
  1. Miękkie masło utrzeć z marmoladą lub musem z gruszek na gładką masę. Dodać mąkę, sok i skórkę pomarańczy. Wymieszać. 
  2. Z ciasta lepić kulki. W każdej zrobić wgłębienie na masę. Kajmak nakładać we wgłębienia łyżeczką. Ciastka piec w temperaturze 190 stopni ok. 15 minut.
Smacznego.
      edit

7 komentarzy:

  1. Bardzo oryginalny przepis, ciekawi mnie smak tych ciasteczek...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na bardzo smaczny przepis :D Spróbuje je może jutro zrobić ze współlokatorką :D

    OdpowiedzUsuń
  3. bezcukrowe z kajmakiem... 😜😜😜
    Fajnie, że z orkiszem, ale pomoc się oszukiwać, że są bez cukru 😁
    na zdrowie!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kajmak niestety ma cukier :( Ale co tam idą święta więc i tak warto spróbować :)
    Kobiecemysli.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. ale się wszyscy czepili tego cukru, od odrobiny w jednym ciasteczku nikt jeszcze nie umarł ;)

    OdpowiedzUsuń