wtorek, 24 września 2013

Published 07:33 by with 1 comment

Potrawka z kolorowej soczewicy



Dzisiaj zdradzę Wam przepis na jedno z moich ulubionych dan. Jak już nie mam pomysłu co zrobić na obiad a mam niewiele czasu, zwykle robię właśnie ta potrawkę z soczewicy. Robi się je dość szybko i nie jest ona również zbyt droga (spora cześć ludzi uważa, ze wegetarianizm to "dieta" dla bogaczy). Pasuje zarówno do ryżu jak i makaronu. Nawet moja Młoda się do niej przekonała, tylko ze dla niej robię wersje z polowa chilli.



Składniki:
2 cebule
2 ząbki czosnku
2 strąki chilli
2 łyżki oleju
1/4l wywaru warzywnego
15 dag śmietany
15 dag różnokolorowej soczewicy
sól, pieprz
łyżka soku z cytryny
szczypta cukru
3 łyżki posiekanej natki
ryż lub makaron w zależności od upodobań

Obieram cebulę i czosnek, i kroję w drobną kostkę. Chilli myję, przekrawam na pół, oczyszczam z nasion i również drobniutko kroję. Na oleju podsmażam cebulę, czosnek oraz chili. Zalewam wywarem warzywnym i trzymam na ogniu około 10 minut tak by zgęstniał. Dodaję śmietanę oraz soczewicę i gotuję razem na wolnym ogniu około 15 minut często mieszając. Doprawiam solą i pieprzem, sokiem z cytryny i cukrem. Posypuję natką. Ugotowany makaron bądź ryż obficie polać sosem z soczewicy.

Smacznego.

 
      edit

1 komentarz:

  1. Taką potrawkę to bym sobie zjadła , uwielbiam soczewice , tez bym sprzedała za nią pierwszeństwo , tylko ja jestem ta młodsza siostra:D

    OdpowiedzUsuń