środa, 13 kwietnia 2016

Published 15:49 by with 3 comments

Dahl ze szpinaku, słodkiego ziemniaka i soczewicy

Już nie mogę się doczekać, już praktycznie przebieram razem ze swoją Starszą nóżkami... Być może co poniektórzy z Was kojarzą taką książkę kucharską dla dzieci, co się zwie "Gratka dla małego niejadka", o której to pisałam na moim drugim blogu o ED tutaj. No więc w niedzielę mamy już potwierdzone miejsce na warsztaty z Emilią Dziubak, jedną z moich ulubionych ilustratorek młodego pokolenia. Bilety już praktycznie kupione... Muszę powiedzieć, że jestem pozytywnie zaskoczona przemianą Kolei Polskich. Teraz nie muszę wcześniej jechać na dworzec by kupić sobie bilet. O dowolnej porze mogę zrobić to wygodnie z domu - zarezerwować miejsce takie jakie chcę (ze stolikiem lub bez), a jak się rozmyślę nawet anulować bilet. W pociągu wystarczy pokazać tylko kod QR zakupionego biletu... cóż, przetestujemy. Ola też nie może się doczekać przejazdu "Koko" (obecnie jesteśmy na etapie fascynacji "Stacyjkowem"). :)



Składniki:
  • 1 łyżka oleju sezamowego
  • 1 czerwona cebula, drobno pokrojona
  • 1 ząbek czosnku, poszatkowany
  • świeży imbir, kawałek wielkości kciuka obrany i poszatkowany
  • 1 czerwone chilli, drobno pokrojone
  • 1 i 1/2 łyżeczki mielonego kuminu
  • 2 słodkie ziemniaki (około 400g), pokrojone w równej wielkości kawałki
  • 250g czerwonej soczewicy
  • 600ml bulionu
  • 80g szpinaku (użyłam mrożonego)
  • 1/2 pęczka bazylii
  1.  Na dużej i głębokiej patelni rozgrzej olej. Zeszklij na nim cebulkę. Dodaj czosnek, chilli i imbir, smaż przez minutę, następnie dodaj pozostałe przyprawy i smaż przez kolejną minutę.
  2. Dodaj słodkiego ziemniaka i smaż na średnim ogniu, aż cały będzie pokryty przyprawami. Dodaj soczewice oraz bulion. Zagotuj, następnie zmniejsz ogień, przykryj i duś przez 20 minut aż soczewica zmięknie, a ziemniak stanie się bardzo miękki.
  3. Dodaj szpinak. Podawaj ciepłe posypane bazylią. Smaczne również na zimno. Po ostudzeniu można danie poporcjować i zamrozić.
Smacznego.
      edit

3 komentarze:

  1. Oo, ja go zrobię dzisiaj na obiad :D
    Bo akurat mam ostanie bataty, i wenę na gotowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak co do kolei to się w 100% zgadzam. Miałam PRZYJEMNOŚĆ ostatnio korzystać. IC działa bez zarzutu, co do wagonów "regionalnych" to juz nie wygląda tak pięknie :/ Ale przynajmniej po bilety nie trzeba stać. Co do dania... wygląda wybornie. Ostatnio zaczęłam robić więcej batatów, więc wykorzystam Twój przepis. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam dahl w każdej postaci, ze szpinakiem jeszcze nie próbowałam! Muszę nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń