poniedziałek, 28 października 2013

Published 14:26 by with 0 comment

Koktajl dyniowy z karobem

Sezon dyniowy w pełni, aż żal go nie wykorzystać. Karob leży u mnie zakupiony już od jakiegoś czasu. Do tej pory udało mi się wykorzystać go jedynie do domowej nutelli z avocado. O tym, ze ma silne właściwości przeciwkaszlowe doczytałam się właśnie na jadłonomii. Trochę szkoda, że tak późno. Mój kaszel z którym się męczę od pół roku właśnie chyba mogę powoli pożegnać. Poza tym karob ceni się również za dużą zawartość minerałów i witamin z grupy B, za jego słodki, karmelowy aromat oraz za to, że w przeciwieństwie do innych słodów nie tuczy i można go spożywać nawet przy cukrzycy oraz nietolerancji na kakao.



Składniki:
1 1/3 szklanki mleka ryżowego, można zastąpić innym ulubionym
1/2 szklanki puree z dyni
10 daktyli
1 czubata łyżeczka karobu
1/3 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki kardamonu
1/4 łyżeczki imbiru
szczypta soli morskiej

 Daktyle moczę w ciepłej wodzie przez kwadrans. Następnie odlewam wodę i dodaję daktyle razem ze wszystkimi składnikami do naczynia blendera. Miksuję wszystko na gładki i aksamitny koktajl.

* * Orientacyjny przelicznik to 1 szklanka puree z dyni = 1/2 kg dyni ze skorupą. Dynię należy piec w skorupie w 200 stopniach przez pół godziny, następnie wydłubać miąższ łyżką i zmiksować go blenderem na gładkie puree.
Smacznego.
Przepis pochodzi z jednego z blogów, który niedawno odkryłam jadłonomia. Szczerze polecam przynajmniej rzut okiem tam, można znaleźć naprawdę ciekawe i inspirujące rzeczy do jedzenia oczywiście.
      edit

0 komentarze:

Prześlij komentarz