poniedziałek, 16 czerwca 2014

Published 14:05 by with 0 comment

Fondant sezamowy

Nie wiem jak wy, ale ja ostatnio mam fazę na koktajle. Codziennie mieszamy sobie coś ciekawego na śniadanie do picia (latem zrezygnowałam i muszę powiedzieć dość łatwo mi to nawet przyszło z herbaty, a kto mnie zna ten wie, ze strasznym herbaciarzem byłam). Nawet Żywioł wychyla kubeczek. Ponoć herbata, szczególnie ta czarna powoduje ograniczone wchłanianie żelaza, a ja ostatnio, pomimo zarzucenia już praktycznie całkowitego mięsa wyniki mam świetne (co mnie ostatnio dość pozytywnie zaskoczyło). Muszę powiedzieć, że ostatnio przekonuję się nawet do koktajli w moim ulubionym kolorze, tj. zielonym :). Następuje przemiana...




Składniki:
  • 3 żółtka
  • 7 łyżek ksylitolu
  • 3 łyżki mąki
  • 3 łyżki skrobii kukurydzianej
  • 350ml mleka migdałowego
  • 4 łyżki pasty sezamowej (tahini)
  • 120ml płynnej śmietanki
  • 3g agaru
  • 40 dag truskawek
  • łyżka soku cytrynowego

  1. Żółtka ucieramy z 5 łyżkami ksylitolu. Dodajemy mąkę i skrobię kukurydzianą. Rozpuszczamy to w gorącym mleku. Przekładamy do garnka i redukujemy, mieszając na średnim ogniu do chwili zagotowania. Pozostawiamy do schłodzenia.
  2. Mieszamy z pastą sezamową i ubitą śmietanką, przekładamy na dno szklaneczek.
  3.  Truskawki zagotowujemy z agarem, resztą ksylitolu i sokiem cytrynowym. Miksujemy. Schładzamy i wylewamy na krem sezamowy. Wstawiamy na 3h do lodówki.

Smacznego.
      edit

0 komentarze:

Prześlij komentarz